joi, 21 septembrie 2017

Copiii din satul Florești au început școala bine pregătiți

Prof. Ionela-Silvia NUȘFELEAN
Palatul Copiilor Bistrița

Forfota începutului de an încearcă să ne pună în gardă cu noi proiecte didactice, cu varii perspective de învățare, pe când primele săptămâni, ale reîntâlnirii, țin, firesc, și de clasicizata întrebare: Cum mi-am petrecut vacanța? Zilele acestea mi-am reînceput activitatea voluntară la clasa Sfântului Stelian de la Școala Gimnazială Ștefan cel Mare, Bistrița. Și, bineînțeles, am demarat cu „secretele verii”, exprimate cât mai încifrat, prin mimă. Am tradus pe unde a fost aproape fiecare elev, ce l-a marcat. Ce ne-am face fără această sălășluire împreună, fără împărtășire?

Câteva zile bune din vacanță mi le-am petrecut la mama Silvie, bunica de la Florești, comuna Nimigea de Jos, participând împreună cu dânsa la câteva Liturghii, oficiate de părintele paroh Ioan Creța, la Biserica Ortodoxă Sfânta Treime. La finalul unei slujbe, părintele a dat detalii despre programul Școlii de vară, pentru săptămâna care sta să înceapă. Bucuroasă de această inițiativă extradidactică, am solicitat detalii legate de program doamnei preotese Ionela Creța, cadru didactic la Școala Gimnazială Nimigea de Jos, implicată în proiect, și am cerut permisiunea să diseminez secvențe din cele derulate.
Astfel, în perioada 1-31 august 2017, în Parohia „Sfânta Treime” – Florești, Protopopiatul Ortodox Năsăud, s-a desfășurat programul educativ-catehetic „Școala de vară”, organizat de Parohia Ortodoxă Florești, cu sprijinul Școlii Gimnaziale Nimigea de Jos.
Beneficiarii au fost elevii claselor primare din localitate, programul vizând pregătirea lor pentru începutul noului an școlar și oferirea de alternative eficiente și atractive de petrecere a timpului liber.
Astfel, timp de trei zile pe săptămână, câte două ore pe zi, la școala din sat, sub îndrumarea doamnei învățătoare Ionela-Maria Creța, copiii au fost implicați în diverse activități creative, și-au împrospătat/ consolidat cunoștințele acumulate la școală, și s-au relaxat în cadrul atelierelor, jocurilor didactice și sportive. Programul a fost întregit prin ore catehetice și momente de rugăciune, alături de părintele paroh Ioan Creța.
În cadrul întâlnirii finale, una a prieteniei și bucuriei, copiii au primit diplome de participare și mici daruri, cu încrederea că vor participa și vara viitoare.
Cât farmec au putut avea „temele” de vacanță rezolvate în echipă! Ce notă specială pot avea atelierele de lucru voluntare! Să-nveți de bună voie și nesilit de nimeni! Asta e cheia!

Câte lucruri minunate nu se-ntâmplă în satele noastre, unele aspecte rămase în taina locului și-n sufletul celor implicați! Apostolatul acesta, unul al devenirii, ne dă nădejdea că se zidește frumos și consistent, căci faptele legate de cer nu se vor risipi niciodată. Cu Domnul, mereu se adună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu