luni, 20 martie 2017

ZICI

Andrei BONDREA cls. a VI-a A
Organizator si îndrumător al activității,
Bibliotecar Anna MIHALCI

În data de 16.02.2017 la biblioteca Liceului „Constantin Romanu Vivu” 'Teaca s-a sărbătorit un eveniment global marcat de milioane de oameni din peste 100 de țări, fiind organizat de către „Lit World (ZICI) – ZIUA INTERNAȚIONALĂ CITITUL ÎMPREUNĂ. Toți elevii iubitori de carte au fost rugați să citească cu voce tare un fragment sau o strofă din cartea preferată. Am închis ochii și am început să ascult cu atenție: se auzea chiar și murmurul cărților, iar imaginația mea zbura spre alte orizonturi.
Mă simțeam ușor, de parcă îmi crescuseră aripi, mă vedeam în fiecare povestioară și încercam să o simt în suflet. Atunci când eram în clasele mici, învățătorul le spunea părinților să insiste să citim cu voce tare. Acum înțeleg de ce îi ruga asta. Cititul cu voce tare ne dezvoltă imaginația, ne face să trăim poveștile și ne umple sufletul de bucurie. Ne face să ne strecurăm în filele cărții, sa-i simțim trăirile și să fim mult mai atenți.
Asta s-a întâmplat și acum, când doamna bibliotecară Mihalci Anna ne-a citit legenda trandafirului și a lalelei. Faptul ca a citit cu voce tare ne-a făcut să simțim mireasma florilor și să ne lăsăm purtați în timp.
Iar atunci când elevii clasei a V-a și-au citit compunerile cu tema „O zi în balon” ne-a fost greu să mai coborâm cu picioarele pe pământ, pentru că eram printre nori, împrietenindu-ne cu păsărelele. Hai să citim cu voce tare, să ne spunem unul altuia poveștile, să ne bucurăm împreună și să arătăm beneficiile cititului. Cineva a spus odată „Când vei ști de ce vei găsi cum, când vei ști cum, vei găsi de ce și această spirală te va urca spre înălțimi.” Cum am putea înțelege acest citat? „Citind împreună” acesta e răspunsul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu